• ROSA RAMME: Alle har kunnet tatt bilder av seg sjøl med den rosa ramma som har stått ved stasjonen. Heidi Skoglund (t.v) og Hanne Merethe Lindberg benyttet seg av den muligheten. (Foto: Circle K Elverum)

Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Circle K Elverum tok inn hele 40.750 kroner til brystkreftsaken.

- Vi vet at alle de andre stasjonene i fylket legger mye innsats i denne kampanjen, og derfor er vi kjempestolte over å ha samlet inn mest. Hvert år er målet vårt å levere bedre enn året før. Været ble dårlig på slutten, men med knallinnsats den siste helga og positive vaskekunder så kom vi i mål, sier Roger Haugen hos Circle K Elverum.

Høyt også på landsbasis

Roger Haugen og de andre ansatte ved Circle K Elverum kan være stolte, for når vi ser på givertallene for alle stasjonene innen Circle K, har Haugen og de andre ved stasjonen samlet inn såpass mye penger at de er inne på topp 10-lista over stasjonene i Norge.

Faktisk så plasserer Circle K Elverum seg på en sjette plass over de Circle K-stasjonene som har samlet inn mest penger.

Etter Circle K Elverum finner Circle K Vangsveien med 26.850 innsamlede kroner, Circle K Tynset med 23.300 kroner og Circle K Flisa med 16.250 kroner. Circle K Furnes E6 vasket inn 16.050 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket. 

Circle K Tynset er den stasjonen i Hedmark som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 24 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.

Rosa skjegg

På Circle K Elverum har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har stasjonen badet i rosa lys, det ble arrangert Polaris-utstilling og mange kunder tok bilde av seg selv gjennom en rosa ramme. Stasjonen fikk besøk av Rosa Sløyfe-damene og solgte store mengder kampanjeeffekter til støtte for kreftsaken. Det ble også lagt merke til at Roger Haugen farget skjegget rosa. 

- Vi er alle på en eller annen måte påvirket av kreft. Alle kjenner noen som har hatt denne sykdommen. Jeg tror det er derfor denne kampanjen engasjerer så mange og at givergleden er så stor, smiler Roger Haugen.

4.600.000 kroner til kreftsaken

Totalt har Circle K vasket inn nesten 3.400.000 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon. 

I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen. 

- Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen til Pressenytt.  

Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K. 

- Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.

Fakta
  • Disse samlet inn mest i Hedmark
  • 1. Circle K Elverum
  • 2. Circle K Vangsveien
  • 3. Circle K Tynset
  • 4. Circle K Flisa
  • 5. Circle K Furnes E-6

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)