Elverum: Konseptet, kalt «Livets store øyeblikk» henvender seg til aktører innen festsjangeren, som arrangerer bryllup, dåp, bursdag eller noe annet av livets store øyeblikk, men også for bedrifter som ønsker spesielle opplevelser for sine ansatte.

Kampanje

– Vi fikk ideen for en stund siden og har hatt den med i turistbrosjyrer. For å gjøre tilbudet enda bedre kjent for publikum og få flere aktører med kjører vi nå en kampanje på egen webside. Der blir hver enkelt aktør presentert, og det er lett å skaffe seg oversikt over aktørene og deres tilbud. Kampanjen fortsetter utover høsten, forteller Thomas Davidsen i Visit Elverum-Regionen.

De som foreløpig har meldt sin interesse for å vekke publikums interesse for lokale opplevelser er Munthegaarden, Siris, Norsk Skogmuseum/Forstmann og Scandic Elgstua. Fellesnevneren for de fire foreløpige aktørene er kvalitet i alle ledd, god mat og god service.

Ei historie å fortelle

– Vi her på Munthegaarden har hatt mye brylluper og selskaper i fjor og i år. For gjestene våre forsøker vi å gi noe i tillegg, og siden vi har ei historie å fortelle om gården, bruker vi gjerne den, forteller innehaver Berit Bekkedal.

– Vi kan lage pakker hvis kundene ønsker noe spesielt. Bedrifter kan ønske et tema eller konkurranse for sine ansatte, sier Mette Berg fra Norsk Skogmuseum/Forstmann.

Siri Tømte, som åpnet Siris på Torget høsten 2014, har et allsidig tilbud som spisested med delikatesser, lukket rom for selskaper og ikke minst catering.

– Jeg har hatt en drøm om eget spisested i mange år, og i likhet med de Bekkedal og Berg, har jeg også en historie å fortelle, sier Tømte.